stridis.blogg.se

En blogg av en totalt nybörjare på bloggning. Den kommer handla om mitt liv med mina knasiga hundar, min viktminskningsresa, mina intressen och allt jag kommer på att skriva om.

15 Månader

Publicerad 2014-09-02 14:46:37 i Allmänt

Kom på att det var väääldigt länge sedan jag skrev någonting här, kom inte ens ihåg hur man loggade in utan fick prova mig fram. Mycket har väl egentligen inte hänt sedan jag sist skrev, jag mår oerhört bra på alla sätt. Jag fick fast anställning i våras, vilket var ett ordentligt lyft, pengar har ju inte funnits till mer än det nödvändigaste under flera år. Nu har jag råd att unna mig saker som jag tidigare bara drömde om och jag kan säga att det har blivit väldigt mycket kläder och skor! Förra veckan var det återbesök på Lindesbergs lasarett. Alla proverna var bra, ingen diabetes! Maten går skapligt, men jag dumpar relativt ofta fortfarande, speciellt om jag råkar äta för mycket, eller fettrika produkter. Mjölk, yoghurt och fil kan jag fortfarande inte få i mig, men jag köper kalktabletter från Alg-Börjes och kompletterar med istället. Stekt kött går inte heller, stekt fisk går lite bättre. Spagetti och makaroner mår jag inte heller så bra av men jag kan äta lite iallafall. Allra bäst mår jag av en sallad gjord på isbergssallad, tomater, gröna oliver (favoriten), kokt ägg och räkor, ibland med cous cous. På jobbet brukar jag äta en Billys original med lite sallad. Billys funkar faktiskt riktigt bra, trots att det kanske inte är bästa maten direkt. Jag har svårt med kolsyra fortfarande. Bästa drickat är faktiskt vatten med lite pressad citron. För någon månad sedan fick jag en råsaftcentrifug av min pappa och den använder jag regelbundet till att pressa morötter. Drickat blir till mig och Erik och slafset som blir kvar blandar jag i hundarnas mat. Det funkar också väldigt bra att frysa in om man gör större satser. På Ålandsresan provade jag med lite vin till maten, men redan efter några klunkar insåg jag att jag fortsättningsvis får hålla mig till alkoholfritt! Det blir dessutom mycket billigare - halva priset i baren! Skitbra!
Här är mina mått 15 månader (nästan) efter operationen:
Vikt: 58 kg
Byst: 92 cm
Midja: 72 cm
Stuss: 89 cm
Lår: 49 cm
Vad: 35 cm
Största problemet är fortfarande min röv! Har svårt att sitta på grund av att det känns som svanskotan är alldeles för lång? och så är jag väldigt vass i sittbenen, så det blir inget av att skaffa mig en häst igen den närmaste framtiden. På jobbet har jag en luftkudde med mig och sitter på, annars skulle det inte fungera alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli Strid

Medelålders, ganska överviktig, hundgalen tjej i mellansverige.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela