stridis.blogg.se

En blogg av en totalt nybörjare på bloggning. Den kommer handla om mitt liv med mina knasiga hundar, min viktminskningsresa, mina intressen och allt jag kommer på att skriva om.

Fredag 7/6 2013 FLYT dag 24

Publicerad 2013-06-07 23:21:50 i Allmänt

Nu är det snart dags! Två dagar kvar med enbart flyt. Det har gått jättebra (oftast) men ibland har jag haft svårt att dricka tillräckligt. Nu känner jag mig som om jag vore höggravid fast tvärtom. Jag tänker bara på operationen, om hur det ska bli efteråt, funderar på hur jag ska fixa maten efteråt, kollar recept - helt inne i mig själv. Men det är tur att jag har en sån förstående familj som lämnar mig ifred när jag behöver det. Ställde mig på vågen idag igen fast jag lovat mig själv att inte göra det förrän på söndag. Här är mina mått!
 
Vikt: 92 kg
Byst: 115 cm (-4 cm)
Midja: 105 cm (-8 cm)
Stuss: 107 cm (-5 cm)
Lår: 63 cm (kommer inte ihåg startmåttet)
 
Det jag längtar mest efter är inte att äta vanlig mat, utan att kunna skita ordentligt. Slippa dessa stenhårda harpluttar som det tar en evighet att bli av med! Och att kunna ha ett normalt kisseri. Nu måste jag springa på toan varje halvtimme. Nog med prat om mina toalettvanor!
 
Den senaste veckan har jag känt mig lite risig, kanske är det psykiskt, eftersom jag inte får bli förkyld innan operationen med risk att den då blir uppskjuten tills i höst. Men jag har snorat, känt mig febrig och inte haft någon ork. Men idag känns det faktiskt mycket bättre. Jag har till och med rytit åt grannungarna att vara tysta. De härjade och skrek så att Kelly inte ville vara ute utan gick in och lade sig i soffan istället. Jag antar att mitt tålamod inte är det bästa dessa dagar heller? 
 
Igår åkte jag och Jörgen och handlade på Marieberg, lite mjuka kläder att ta med till Lindesberg, plus ett kilo proteinpulver och multivitaminer som jag ska äta när jag kommer hem efteråt. Jag ville ha protein utan smak, och det enda som fanns var sojaprotein, men det är fullvärdigt och går att använda vid t.ex bakning också.
 
Idag är min mammas födelsedag, skulle ha åkt dit idag men hon vill inte ha besök och absolut INTE bli firad. Hon förklarade det med att det inte är något att fira - att man kommer ett steg närmare graven. Och det har hon ju faktiskt rätt i. Vi bestämde att vi, längre fram i sommar ska fira att det är onsdag eller något så att jag ialla fall får bjuda henne på något sött och hembakat.
 
Jag kommer inte ta med mig dator till Lindesberg så förmodligen kommer jag inte skriva här förrän jag är hemma igen, dock har jag telefonen med mig så jag kan kolla fb om det blir för tråkigt, kommer dock ha ljudet avstängt så om ni vill mig något går det bra att sms:a. Har laddat in två nya ljudböcker i mp3'n också. 
 
/Anneli
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli Strid

Medelålders, ganska överviktig, hundgalen tjej i mellansverige.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela