stridis.blogg.se

En blogg av en totalt nybörjare på bloggning. Den kommer handla om mitt liv med mina knasiga hundar, min viktminskningsresa, mina intressen och allt jag kommer på att skriva om.

Måndag 27/5

Publicerad 2013-05-28 10:49:00 i Allmänt

 Än så länge inte nervös. Det fungerar utmärkt att bara äta pulverdieten. Mestadels har jag ätit Cambridge 5 ggr/dag, men de dagar jag har jobbat har jag kört med färdigblandad Nutrilett och några Modifast 4 ggr/dag. 
Numera behöver jag nästan inte använda alarmet när det är matdags. De dagar jag tar Cambridge, blir jag hungrig efter tre timmar och de dagar jag tar Nutrilett/Modifast, blir jag hungrig efter fyra timmar. Märkligt hur stor skillnad 50 kalorier kan göra. I förrgår hade jag en riktig "down-dag". Jag tänkte på mat och godis hela dagen och har svårt att dricka det minimum på 1,5 liter vatten/dag, vilket, tror jag, har gjort att jag inte har tappat så mycket i vikt. Igår var jag, Erik och Oskar till stan och handlade mer Cambridge. Två lådor Choklad och två lådor Mintchoklad. Banansmaken är jag så trött på att jag nästan får kväljningar av och jordgubb hade jag en del påsar kvar av. Jag tycker att jag redan har fått mer energi, är piggare och gladare än på länge, och jag tror nog att mina orange jeans kommer sitta lite ledigare än vad de gjorde för två veckor sedan.
Over and out
/Anneli

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli Strid

Medelålders, ganska överviktig, hundgalen tjej i mellansverige.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela