stridis.blogg.se

En blogg av en totalt nybörjare på bloggning. Den kommer handla om mitt liv med mina knasiga hundar, min viktminskningsresa, mina intressen och allt jag kommer på att skriva om.

Måndag 1/7 2013 - 3 veckor efter operationen

Publicerad 2013-07-01 15:38:04 i Allmänt

Mår sådär! Dumpar ofta och ibland kan jag bara inte äta - det tar tvärstopp efter någon tugga. Hade en riktig down-dag igår. Kunde inte äta knappt någonting, så istället tog jag med mig Hjördis och gick en långpromenad där vi bl.a. klättrade lite i grusgropen både hon och jag. Dyngsvett när jag kom hem. Men det var positivt imorse - hade gått ner 0,8 kilo på en dag. Fast egentligen är det väl bra att jag inte rasar i vikt med tanke på den lösa överblivna huden. Fast idag blir det en lite mer behaglig promenad - fick lite ont i höfterna.
Det som tar längst tid att få bort är magen - den som jag helst vill slippa så fort som möjligt. Har också upptävkt att jag inte kan äta senare än två timmar innan jag ska gå och lägga mig annars blir det dumpning.
 
Förra veckan åkte jag in till Haga och tog bort clipsen. Det var nog bortåt 20 stycken - 3-4 clips per hål på magen. Nu är jag tejpad och ska så vara så länge som möjligt. Får inte sola magen alls i sommar och så ska jag undvika att använda bh tills det översta hålet är läkt. Det hålet var lite irriterat, så jag undviker att fara omkring en massa, känns lite skämmigt om något skulle hända om man inte har bh på sig!
 
Här är dagens mått:
 
Vikt: 86.0 kg
Byst:   114 cm    (-5 cm)
Midja:  104 cm    (-9 cm)
Stuss: 104 cm    (-8 cm)
Lår:       60 cm    (-5,5 cm)
Vad:      40,5 cm (+-0 cm)
 
Och jag är fortfarande snusfri (men konsumerar både plåster och nikotintuggummin)
 
/Anneli
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli Strid

Medelålders, ganska överviktig, hundgalen tjej i mellansverige.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela