stridis.blogg.se

En blogg av en totalt nybörjare på bloggning. Den kommer handla om mitt liv med mina knasiga hundar, min viktminskningsresa, mina intressen och allt jag kommer på att skriva om.

Tisdag 21/5 2013 / Flyt dag 7 / Operationsplanering

Publicerad 2013-05-21 19:49:00 i Allmänt

Gick upp 06.30 Åkte mot stan 07.15 och mötte upp min far som idag agerade chaufför. Min lilla smurf fick stanna kvar i stan och istället åkte vi i faderns nya bil.
Min smurf
Faderns nya
 
08.30 befann vi oss på plan 2 på Lindesbergs lasarett. Vilken skillnad mot USÖ. Här var det knappt en människa, lugnt och skönt.
Nu blev jag vidaresänd en trappa ner till provtagningen. Först var det en massa blodprover som skulle tas. Här hände också en ovanlig grej, tjejen som tog blodproven hade inga handskar!
AJ!
Efter blodproverna var det EKG. Allt gick väldigt snabbt och smidigt.
Blodprovstagning Kolla bilringarna! traktordäck?
 
Upp till våning 2 igen, fick ett frågeformulär att fylla i. Och fick ordern att komma tillbaka om en timme när proverna var färdiga. 
Vi tog en tur till cafeterian så jag kunde ta min morgonshake och mina mediciner och fadern dricka en kopp kaffe och ta en leverpastejsmörgås. En timme gick väldigt snabbt faktiskt.
 
När vi kom tillbaka till planeringen fick jag först prata med narkossköterskan som berättade hur det skulle gå till och kollade mig i munnen, om jag kunde gapa ordentligt. Jag kommer få en infart i handen, lugnande och smärtstillande före, under och efter operationen. De håller också koll på sockret under operationen och är det lågt får jag insulin. Det enda som jag faktiskt var lite nervös över var slangen i halsen, men den sätts in och tas bort när jag sover. Jag har ju aldrig blivit sövd tidigare så jag hade ingen aning. 
 
Sedan kom den fösta sköterskan tillbaka och gav mig några broschyrer att läsa och berättade vidare om inläggningen, om dieten före. Och så kollade hon vem som skulle operera. De har tydligen två kirurger som gör dessa ingrepp. Min var den svenske. Lindros eller nåt liknande hette han. Jag frågade om man kunde få operationen inspelad på DVD att ta med hem, och hon skulle kolla upp möjligheten. Jag är väl lite morbid av mig, men jag tycker det skulle vara intressant. 
 
Nästa besök i Lindesberg blir nästa tisdag, då jag ska träffa dietisten i ett gruppmöte och dagen efter skall jag ringa och tala om vikten (efter två veckors "flyt")
 
På hemvägen stannade vi till hos mor och Sture. Tog en fika och delgav min mor "nyfiken-i-en-strut" vad som hänt i Linde. Barbro Karlsson från Mullhyttan med hunden Anisette (e. Praxtar's Halvar u. Gråbjörnens Faustina av Eliza) kom för klippning. Hon ska ställas på Bouvierspecialen som jag i år kommer missa eftersom jag läggs in samma dag. Barbro har även systern till Anisette, Augustina, som nu är parad med Zwilling's Wile X-illa. Kommer nog bli toppentrevliga hundar. Hela A-kullen är superbra mentalt, och Wile är också en mycket trevlig hund.
 
/Anneli

Kommentarer

Postat av: Anette Elmbark

Publicerad 2013-05-21 20:51:10

Så roligt att få följa den viktminskningsresa!
Och du är lika fin som vanligt, trots dina "traktordäck" som du kallar dem!
Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli Strid

Medelålders, ganska överviktig, hundgalen tjej i mellansverige.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela