stridis.blogg.se

En blogg av en totalt nybörjare på bloggning. Den kommer handla om mitt liv med mina knasiga hundar, min viktminskningsresa, mina intressen och allt jag kommer på att skriva om.

13 Oktober / 4 månader efter operationen

Publicerad 2013-10-13 15:20:09 i Allmänt

Det är inte klokt vad tiden rusar iväg. Fryser gör jag redan så jag längtar inte precis efter mer snö och kyla i flera månader. Jag har i nästan en vecka haft problem med magen och har dumpat väldigt mycket och haft magknip. Det började förra lördagen efter att jag ätit jordnötter, så det kommer jag aldrig mer att prova äta! Men nu verkar det att ha vänt igen och igår provade jag lite smörgåstårta, och det gick bra, men det smakar inte alls lika bra som före operationen tyvärr. Jag tappar fortfarande mycket hår, men det känns inte som ett så särskilt stort problem faktiskt trots att min omgivning trycker på om att jag ska klippa mig kort. Jag var väl medveten om att jag skulle tappa, men det finns faktiskt större problem att fokusera på just nu. t.ex. att jag inte kan äta tillräckligt och inte vill äta heller. Det är inte så kul att äta när man inte tycker om någonting och dessutom mår illa efteråt. DET är problemet jag tycker är viktigast för närvarande. Fick ett annat bakslag igår också. Jag har ju haft stora problem med min vänstra axel några månader - en sån jäkla värk att man bara vill lägga sig och dö ibland, och min kusin, som är naprapat kände på den och konstaterade att det är en förslitningsskada och inte går att fixa varken med träning eller naprapatbehandling. I värsta fall får det väl bli en kortisonspruta ibland då. 
 
Här är dagens mått:
 
Vikt: 70 kg (-29 kg)
Byst: 102 cm (-17 cm)
Midja: 84 cm (-29 cm)
Stuss: 92 cm (-20 cm)
Lår: 53,5 cm (-12 cm)
Vad: 37 cm (-3,5 cm)
 
Nu har jag bara fem kilo kvar till "normalviktsBMI" Men enligt mina planer har jag 10 kilo kvar. Det är inte klokt - ett kilo till så har jag gått ner 30 kilo eller två hundmatssäckar på 15 kg var.
/Anneli

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anneli Strid

Medelålders, ganska överviktig, hundgalen tjej i mellansverige.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela